Kataweb

Jeg faldt lige over et par links, som lå i mine foretrukne.

Tony Levin Band live

Jeff Berlin live

Det første nummer med Tony Levin Band er især fed. Tony Levin er jo bl.a. kendt for at have opfundet Funk Fingers som han også gør flittigt brug af. Derudover spiller han på Chapman stick som er et instrument, jeg længe har syntes kunne være sjovt at prøve, men ikke nok til at jeg har købt én endnu. De er dyre… Tony Levin er en meget undervurderet bassist, som er kendt fra Peter Gabriel, King Crimson, sit samarbejde med Bill Bruford, Liquid Tension Experiment (Prog. Rock med knald på! Se fx Paradigm Shift) og session-arbejde med bl.a. Asia, David Bowie, ABWH (drengene fra Yes uden Chris Squire), Tracy Chapman, DC Talk, Al Di Meola, Dire Straits, Steve Hackett (fra Genesis), Mark Knopfler, John Lennon, Don McLean, Pink Floyd, Ringo Starr, Paul Simon og Art Garfunkel (hver for sig), Michael W. Smith og Yes. Hele discografien kan ses på hans hjemmeside.
– Ja det slår selvfølgelig ikke Leland Sklar, som har spillet på over 2000 albums, men det er stadig ret imponerende..

Jeff Berlins solo på Bach (også det første nummer) er i øvrigt også ganske gøy.

april 30, 2007. Bas, Jazz.

One Comment

  1. Lennart replied:

    Hej

    Jeg faldt tilfældigt over din blog….og så at du er interesseret i Chapman Stick’en. Hvis du har lyst til at se en i virkeligheden så sig til ;-). Her er min youtube side hvor jeg gør mig på Stick. http://www.youtube.com/profile?user=Stckmand

    Kontakt mig endeligt hvis har lyst……
    Hilsen Lennart

Skriv et svar

Trackback URI

