Thebassvault featuring Michael Manring

Se denne mand havde jeg længe håbet på at se i chatten på Thebassvault og nu skete det! Omkring klokken 5 onsdag morgen mødtes jeg, Victor Wooten, Steve Bailey og Michael Manring i chatrummet og hang ud.
Jeg er jo som bekendt kæmpe fan af Michael Manring og eftersom han ikke er så international og tilgængelig på fx youtube eller amazon eller itunes eller hvor man nu ville lede, havde jeg håbet meget på en mulighed som denne. Det skyldes også, at han jo bliver ældre og har holdt sig lidt i baggrunden i dette årti sammenlignet med de to foregående. Han er kort sagt ikke så kendt…
Han vandt dog mit hjerte med de to følgende sange, som er melankolske men på en god måde. Billedreportage nedenunder.
Selene

The Enormous Room

Steve snakker med Michael og Vic finder sin Halfling Bass frem
dd

Og endelig virker det i Manring-lejren

Steve kommer tilbage online og der klappes

Der laves en introduktionsrunde (på mit forslag i øvrigt)

Min ironi skinner ikke igennem

Danette Albetta, manager for Victor Wooten, logger på

Smugkig på Steves nye CD So Low

Snakken falder på teknikker til strengedæmpning

Vic blev til en nylig turné hyret af Chick Corea til at lyde som sig selv og gøre alt, hvad han plejer at gøre. Steve kan berette at det rent faktisk er sket, at han blev hyret til at lyde som Nikki Sixx

Vic snakker om at synge de melodier, man hører i sit hoved, gennem sit instrument i stedet for at tænke i gængs bas-lærdom. Steve parodierer Vics stemme.

Steve demonstrerer sit nye kamera

Michael besvarer mit spørgsmål (først med et “good question” og et smil). Svaret bliver som forventet noget med, at musikken altid kommer i første række, men også at der ligger en vis skønhed i at eksperimente

Saxofonisten Bob Franceschini kigger forbi

Snakken falder på Chris Minh Doky

Bob skal videre og der bliver en opbrudsstemning. Der klappes.

Michael takker af

Vic takker af og det samme gør jeg selv. Klokken er 06.38, dansk tid…

november 16, 2007. Bas, Jazz, Thebassvault, Visuelt, Yihaa, youtube.

2 kommentarer

  1. En youtuber man bør kende Vol 14. - Zander4724 « Clemens blog replied:

    […] som er de fire, som er udgået af produktion og man heller ikke kan finde på iTunes. Som antydet i et tidligere indlæg er Manring muligvis min favorit bassist, selvom andre teknik-mæssigt udspiller ham i langt de […]

  2. En youtuber man bør kende Vol 14. - Zander4724 [English] « Clemens blog replied:

    […] 1994. They stopping producing these and they can’t be found on iTunes either. As implied in an earlier post, Manring is possibly my favourite bassist, though others outplay him in virtually every other […]

Skriv et svar

Trackback URI

