Victor Wooten Band live online concert – Burlington

Natten til tirsdag var der igen koncert på Thebassvault.com, denne gang var det på Higher Ground i Burlington, Vermont. Anledningen var, at Victor Wootens nye CD Palmystery udkom 1. april. Jeg har pre-orderet den, men den er ikke kommet endnu, så jeg fik mig en lille smagsprøve på hvad der er i vente. Aftenens band lineup bestod af Victor Wooten (bass & vocals), Anthony Wellington (bass), Derico Watson (drums), Saundra Williams (vocals), Regi Wooten (guitar) og Steve Weingart (keys).
Det er altid en oplevelse at følge med på Thebassvault når ens bas-helte folder sig ud eller bare hænger ud og denne gang var bestemt ingen undtagelse, også fordi jeg var bedre forberedt end jeg plejer at være. Jeg havde timet det lidt i forvejen mht. søvn og havde linet omgivelserne op med en blød stol, dyne og kakao. Og så en omgang god musik, kunne jeg kun gå ud fra. Den første halvanden times tid fra jeg logger på til showet starter, hører vi ipod for at teste lydsignalet. Det er Mike Stern – These Times der kører og den er rigtig fed faktisk. Jeg tror jeg køber den.. Richard Bona som både bassist og vokalist er i hvert fald en genial idé.
Som en lille intro (læg mærke til ringetonen fra 0:16-0:19):

Der testes lydsignaler

Lydmanden Jack påstår at vi hører Jack and the Jacktones

Under brugernavnet “robynm” finder man Vics søn Adam, som vel er ca. 7 år

Showet går igang

Jeg fik øjnene mere op for at zoome ind denne aften, her på Derico i cam 3 samt Vic, Ant og Saundra i cam 4

Et sjældent syn: Vic alene med mikrofonen, ingen bas (i cam 4)

Pianosolo

Trommesolo

Herefter bevæger de sig over i Shout-style musik

Og tilbage i lidt mere drumming

Da Adam går i seng (formoder jeg), bliver “robynm” til Kaila, Vics ældste på omkring 10-11

Guitarsolo med Regi eller “The Predator” som én kalder ham (gæt hvorfor…)

Bass solo

I soloen laver Vic sit stunt med at stemme alle strengene langt ud og lave en slags percussion-solo som her – og stemme dem tilbage igen

End of show

Vic kommer ud og siger hej (i cam 1, selvom det er meget utydeligt). Han runder af med at sige “OK, gotta go. Tell your friends about Thebassvault, Kaila go to bed!”

april 3, 2008. Aha, Bas, Thebassvault, Visuelt, Yihaa.

Skriv en kommentar

Be the first to comment!

Skriv et svar

Trackback URI

