Street Battle Denmark

Jeg er godt klar over at det er old news, men det fortjener at blive nævnt nu, da jeg er faldt over en nogenlunde video af det.
I sommeren 2007 var der European Gathering of Streetmovement i Danmark. Man kan læse lidt om det her.
Det var rimelig pænt fedt har jeg hørt fra JD, som var med og sågar har lavet sig en lille sampler derfra. Jeg skal ikke gøre mig for klog på parkour (for det er jeg ikke), men ham dersens Daniel Ilabaca skulle vist være rimelig god… så har jeg vist ikke sagt for meget. Måske endda underdrevet lidt…
I Københavns gågade stod en flok breakdancere og lavede opvisning. En gruppe deltagere på gatheringen kom forbi og der opstod en slags battle mellem de to grupper. Hvis man ellers kan kalde det dét, for man kan næppe udråbe en “vinder”, da begge grupper bare udviste færdigheder de besad. Man kan sige, at breakerne vandt, hvis man så det som en battle i breakdancing og på deres præmisser, hvilket det måske også var, men det afhænger af ens syn på det. Ligeledes bliver der diskuteret, hvilken af de to grupper der udviser størst/nogensomhelst respekt for den anden gruppe, og tilhængere af begge grupper udråber modparten som værende arrogant. Men man kan i hvert fald høre hvilken side publikum er på, hvilket naturligvis også må være nederen for breakerne, når de andre sådan kommer ud af ingenting og ikke er varmet op og ikke har det rette tøj på osv.
Men i hvert fald: Man skulle have været der. Det havde været fedt.

april 6, 2008. Aha, lol, sport, youtube.

Skriv en kommentar

Be the first to comment!

Skriv et svar

Trackback URI

