Hang drum

Jeg kan ikke påstå, at jeg vidste hvad en Hang drum var før jeg så følgende video med Manu Delago, men det virker til at være et ret fedt instrument. Konceptet minder lidt om steel drums/steel pans, bare med en lidt blødere lyd. Det er kun et spørgsmål om tid før verdens mest eklektiske (på den gode måde) band, Bela Fleck & The Flecktones, inkorporerer instrumentet i en sang.


Her er Manu Delago i en duet med Christoph Pepe Auer på basklarinet og sangen “Hidden Track”:

maj 30, 2008. Andet musik end bas, Fusion, youtube.

4 kommentarer

  1. Olau replied:

    Det er et ret fedt instument. Jeg stiftede bekendskab med det på Ben Yehuda (Jerusalems strøg), hvor der var en der sad og spillede på det en dag jeg var derinde.
    Klangen er meget kalypso-agtig.

  2. clemen replied:

    Ja det er den, bare ikke så meget som steel drums, synes jeg, men det kommer selvfølgelig også an på hvordan man bruger dem. Nogle instrumenter lægger jo noget mere op til visse fortolkninger og tilgange end andre.

  3. Jens Søbæk replied:

    Det er et helt fantastisk instrument. Jeg har bestilt en, og får den om et par uger …..glæder mig vildt :0. Har iøvrigt lavet en gruppe på Facebook for danske Hang fans

  4. Morten replied:

    Til Jens Søbæk:
    Hvor har du bestilt en hang drum henne?, har svært ved at finde nogle der sælger dem.

Skriv et svar

Trackback URI

