History in the making

Imorgen skal jeg i banken at overføre nogle penge til en koncertbillet i Hamburg d. 16. oktober.
Det der sker er, at SMV er i fuld gang med deres Europa-tour og kommer til Hamburg, hvor jeg skal se dem. Egentlig kommer de også til Danmark, men det er længere at køre, dyrere (med bropengene) og ikke naturligvis ikke lige så eksotisk som fagre Tyskland. Så jeg tager derned i stedet for.
SMV er en trio bestående af Stanley Clarke, Marcus Miller og Victor Wooten, som alle tre tilhører/udgør den absolutte elite inden for bassister og alle ville for mig at se til enhver tid kunne indgå i en eventuel top-5 over all time greatest bassists sammen med Jaco Pastorius og en femte, der så kunne være til diskussion. (Jeg ville nok vælge Michael Manring fordi han rent subjektivt er i min smag). SMV har udgivet CD’en Thunder, som momentvist er noget af det fedeste jeg nogensinde har hørt og generelt oser af både skills og musikalitet. Victor Wooten er jo en af mændene bag The Bass Vault og jeg har jo dér været lidt interaktiv med ham. Hvis jeg møder ham og nævner at jeg er ham danskeren fra Thebassvault, ved han garanteret godt hvad jeg hedder derinde (Clemen). Og faktisk skete det jo tidligere på året, at Marcus Miller og Stanley Clarke var gæster på The bass vault. Dengang vidste jeg bare, at de var ved at indspille “et eller andet” sammen, nu har jeg jo så hørt resultatet. Meget sjovt, man er på forkant med tingene på The bass vault.
Der er allerede en god del footage af SMV på youtube selvom det kun er halvanden måned siden de udgav CD’en og begyndte turnéen og nogen har sågar lagt album-versionen af sange op med et billede af CDens cover som video. Den følgende er en promovideo fra Heads Up Records og jeg kan i øvrigt stærkt anbefale denne timelange video/podcast fra WCPN Radio, hvor de forklarer om konceptet og spiller nogle af sangene.

september 29, 2008. Bas, Jazz, youtube.

Skriv en kommentar

Be the first to comment!

Skriv et svar

Trackback URI

